Dit is De Achtsprong

Daltonschool De Achtsprong

Basisschool De Achtsprong is een openbare basisschool in Woerden. Bij ons is ieder kind welkom, ongeacht geloof of achtergrond. We zijn een kleine school met grote ambities. Samen werken we aan goede resultaten voor ieder kind. Als je onze school binnenstapt ervaar je een gemoedelijke sfeer. Kinderen voelen zich hier snel thuis en gaan met plezier naar school!

We zijn er om kinderen nieuwsgierig te maken naar zichzelf en de ander. We laten kinderen het beste uit zichzelf halen en bieden een inspirerende plek waar ze met plezier samen leren en samen leven!

Kinderen van de Achtsprong...

1. ...wachten niet af, maar durven een stap te zetten. Hebben vertrouwen in eigen kunnen en zijn daadkrachtig in hun handelen.
  2. ...zijn gelukkig allemaal anders. Ze begrijpen en accepteren elkaar en maken graag plezier.
  3. ...vinden samenwerken belangrijk en hebben ervaren dat je zo meer kunt bereiken.
  4. ...weten hoe ze slim kunnen (samen)werken en hun doelen kunnen behalen.
  5. ...zijn creatief in denken en doen. Ze kiezen hun eigen weg met goede argumenten en zijn trots op wie ze zijn! We zijn geslaagd als kinderen vertrouwen hebben in eigen kunnen en dit samen vol trots aan de wereld laten zien!

Onderdeel van Stichting Klasse

Basisschool de Achtsprong is onderdeel van Stichting Klasse. Stichting Klasse telt zeventien locaties, waar 320 medewerkers openbaar onderwijs verzorgen aan meer dan 2900 leerlingen in de gemeenten Bodegraven-Reeuwijk, Gouda, Waddinxveen en Woerden. Kijk meer info over de stichting op www.stichtingklasse.nl